Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Dowiedz się, kto ma w swojej ofercie audyt SEO. Zajrzyj tutaj.

Audyt – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie spółki, firmy lub przedsiębiorstwa pod kątem różnych obszarów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak metadane, szybkość wczytywania się strony, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Oprócz samego wskazania błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się też instrukcje co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, dostępności, jak również prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co kluczowe – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.

Znaki, że czas zamówić audyt SEO

W internecie można znaleźć sporo stron oraz narzędzi, dzięki którym szybko i bez opłat wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeżeli już odkryją jakieś nieprawidłowości na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Sporo problemów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się w większości wypadków od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Termin na dostarczenie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich istotnych problemów występujących na stronie. Jeżeli strona została postawiona na otwartym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to błędów do poprawy może być mnóstwo. Gdy witryna powoli się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.

Jakie błędy pokazuje audyt SEO?

Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może ujawnić liczne wady strony, między innymi:

  • powolne ładowanie się witryny w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu strony,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]