Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

PBN - dowiedz się więcej o ofercie na https://tinyurl.com/2yz28opg.

By odbiorca zauważył twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i użyteczne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – pomocne jako komponent złożonej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są zazwyczaj stosowane jako jeden z elementów wieloaspektowej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaakcentować, bo najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz adres e-mail czy telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Następny efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, przydatne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z aktualnymi informacjami, prawem, doradztwem finansowym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO