Pozycjonowanie stron internetowych - więcej informacji o tej usłudze.
Funkcjonują 3 główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Święto Pracy lub finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Dalszy typ pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest też to, iż rośnie trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon LG G7 niebieski,
– buty sportowe puma Turin II białe sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– państwo (np. “filharmonia Polska”)
– miejscowość (“weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Retkinia”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców przebywających na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy firma ma mały budżet reklamowy i nie może konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]